close

Din kontakt til EuroEyes

Har du spørgsmål eller forslag, kan du hurtigt og nemt kontakte EuroEyes eller anmode om informationsmateriale, hvis det er nødvendigt.

Telefonisk support +45 70 27 45 53

Man–fre 8:30–17:00
Lørdag 10:00–15:00

Lis blev Øjenopereret: ”Det er en befrielse uden lige”

 

66-årige Lis Meta Løbter er endelig fri for besværet med skærmbriller, der hele tiden skal af og på. I ti år var brillerne ellers et nødvendigt inventar i hendes daglige arbejde. En øjenoperation hos EuroEyes var, hvad der skulle til, for at hun fik sit skarpe syn tilbage.

I dag er Lis Meta Løbter gået på pension. Inden det arbejdede hun i mange som kunderådgiver i bankverdenen. Her oplevede hun en voksende frustration over behovet for at tage skærmbriller af og på, når hun skiftevis arbejdede på computeren og betjente kunder ved skranken. Men det var ikke kun på arbejdet, hun blev irriteret over nødvendigheden af læsebriller.

“Det var ikke muligt for mig at slappe af foran fjernsynet til en god film. Jeg skulle hele tiden sidde og vippe med hovedet, så jeg både kunne læse undertekster og se billedet,” fortæller Lis Meta Løbter.

Behovet for læsebriller var så stort, at hun havde billige supermarkedsbriller spredt rundt i sit hjem, så hun altid havde et par ved hånden.

Konsultation samme dag

Lis Meta Løbter hørte første gang om fordelene ved en linseoperation fra en god ven. Han havde opnået rigtig gode resultater og anbefalede hende at få det gjort.

“Jeg undersøgte selv linseoperationer på nettet og fandt flere forskellige tilbud. Der gik dog noget tid, inden jeg fulgte op på idéen,” siger Lis Meta Løbter.

I forbindelse med en anden behandling besøgte hun en dag Aleris-Hamlet i Aalborg. Her fik hun øje på EuroEyes-skiltet på den fælles parkeringsplads. Da hun kom hjem efter behandlingen, gik hun straks på nettet for at undersøge, om EuroEyes havde et tilbud, der matchede hendes behov.

“Jeg ringede til EuroEyes samme dag. Her blev jeg mødt af en sød og professionel medarbejder, der rådgav mig om mine forskellige muligheder,” fortæller Lis Meta Løbter.

Det viste sig, at klinikken havde et afbud samme dag, og hun kom til forundersøgelse allerede fire timer efter telefonsamtalen.

God stemning allerede i venteværelset

På selve operationsdagen blev Lis Meta Løbter taget godt imod af det venlige personale, der gav sig god tid til hver enkelte patient.

“Jeg oplevede, at der var en rolig og hyggelig stemning i venteværelset. Jeg følte mig meget tryg og i gode hænder hos det erfarne personale,” fortæller Lis Meta Løbter.

Herefter blev hun fulgt ind i operationslokalet, hvor hun hilste på personalet og kirurgen, der skulle udføre linseoperationen. Kirurgen informerede hende grundigt om, hvad han foretog sig, så hun hele tiden føle sig tryg.

“Det hele var overstået meget hurtigt, og jeg mærkede på intet tidspunkt noget. Efter operationen blev jeg iklædt solbriller og kunne allerede næsten se klart, da jeg nåede til parkeringspladsen,” forklarer Lis Meta Løbter.

Opfølgning samme aften

Senere samme aften ringede telefonen hjemme hos Lis Meta Løbter. Hun blev noget overrasket, da hun hørte kirurgens stemme i den anden ende. Han ville blot høre, hvordan det gik, og om hun havde brug for noget til øjnene.

“I alle mine år har jeg aldrig været ude for, at kirurgen ringer samme dag, som behandlingen er blevet foretaget, bare for at høre, hvordan det går,” fortæller Lis Meta Løbter.

Meget større livsværdi

Lis Meta Løbter har ikke haft nogle gener efter linseoperation, og hele forløbet er gået fuldstændig gnidningsfrit. Hun synes selv, at hun har fået meget mere livsindhold efter operationen, da hendes syn generede hende konstant inden. Hun har et godt råd til andre, der overvejer en lignende linseoperation.

“Man skal ikke lade sig hæmme af et dårligt syn. Selvom man er oppe i alderen, kan det sagtens betale sig at få foretaget en linseoperation. Det er en befrielse uden lige,” afslutter Lis Meta Løbter.

 

Se flere patientberetninger her